بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

خداداد عزیزی، مهمان ناخوانده یک افتتاح در مشهد

  • کد خبر: ۹۸۸۹۳
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
خداداد عزیزی، مهمان ناخوانده یک افتتاح در مشهد
حماسه‌ساز ملبورن دعوت شهردار را برای افتتاح زمین چمن در منطقه پنجتن پذیرفت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همه‌چیز از چندماه قبل آغاز شد؛ وقتی مقدمات افتتاح سه طرح ورزشی در منطقه کم‌برخوردار مشهد آماده می‌شد و کودکان، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به ورزش دلشان طاقت نمی‌آورد تا زمان افتتاح پروژه صبر کنند و گاه‌وبیگاه به بهانه‌های مختلف خودشان را به آنجا می‌رساندند تا توپی بزنند و فوتبالی بازی کنند. افتتاح سه زمین ورزشی در منطقه پنجتن مشهد درحالی از سوی شهرداری مشهد انجام شد که پیش از این، منطقه از فقر شدید سرانه ورزشی رنج می‌برد و بار‌ها در گزارش‌های شهرآراورزشی از این منطقه، گلایه‌های جدی شهروندان به این قضیه منعکس شده بود.

۶ هزارو ۵۰۰ مترمربع چمن مصنوعی و زمین والیبالی با کف‌پوشی کم‌نظیر در شهر مشهد، اقدامات این مرحله برای کمک به سرانه ورزشی منطقه بود که در پنجتن ۴۵ واقع شده است. طرح‌هایی ورزشی که حماسه‌ساز ملبورن در حضور شهردار مشهد و اعضای شورای اسلامی شهر آن‌ها را افتتاح کرد و از روز گذشته مردم منطقه از آن‌ها بهره‌برداری کردند.

ماجرای پسربچه هفت‌ساله

دوربین روابط عمومی شهرداری مشهد برای ثبت مراحل ساخت و بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی پنجتن به آنجا رفت. دوربینی که به‌صورت اتفاقی با یکی از کودکان حاضر در محله که مشغول بازی است، هم‌کلام شد. کودک هفت‌ساله که خاک میدان خورده است و در صورتش عشق به فوتبال موج می‌زند، می‌گوید: «دوست دارم آن‌قدر فوتبال بازی کنم تا مثل خداداد عزیزی شوم.» صحبت‌هایی که جرقه دعوت از غزال‌تیزپای فوتبال ایران که خودش از محلات پایین‌شهر مشهد به اوج افتخار رسید را در ذهن مسئولان زد. با این مقدمه بود که شهردار مشهد از ستاره فوتبال خواست در این افتتاح حاضر باشد و خداداد هم به این دعوت لبیک گفت.

شوت «عزیزی» بر مدار آینده

مسئولان همه جمع‌اند؛ از شهردار مشهد بگیرید که خارج از دستور برنامه کاری به خیابان پنجتن و محل افتتاح پروژه آمده تا مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، و دوستان که خودشان را رساندند. در این بین دو چهره ویژه هم حاضرند؛ خداداد عزیزی و پسربچه هفت‌ساله. عزیزی به خواست شهردار با شوت‌کردن توپ فوتبال به میانه میدان، رسما زمین چمن مصنوعی مجموعه را افتتاح کرد و بعد هم با درآغوش‌کشیدن پسربچه هفت‌ساله که سودای خدادادشدن دارد، حس‌وحالی خاص به مراسم داد.

عزیزی در ادامه گفت: «افتتاح این جور جا‌ها می‌تواند موجب نشاط و انگیزه برای جوانان شود. این جوانان استعداد دارند و آینده‌شان هم از دل همین زمین‌ها ساخته می‌شود. اگر یک فوتبالیست از دل این سه طرح ورزشی بیرون بیاید و کشف شود، به‌نظرم کافی است.»

ارجائی: ما صدای همه را می‌شنویم

شهردار مشهد در مراسم افتتاح سه مجموعه ورزشی شهدای فاطمیون، شهدای پرستار و شهید زوار در منطقه ۴ مشهد گفت: «امیدوارم تقارن ماه رجب با دهه فجر و قرارگرفتن در آستانه بهار مهدوی نویدبخش سالی خوب برای مردم بزرگوار ایران باشد.» وی افزود: «چند روز قبل از آماده‌سازی این زمین ورزشی، پسربچه‌ای در مصاحبه با روابط‌عمومی گفته بود که دوست دارد در این زمین ورزشی بازی کند و مانند خداداد عزیزی شود. به همین دلیل از آقای عزیزی دعوت کردیم و به احترام این کودک و همسایه امام‌رضا (ع) همراه با اعضای شورای شهر در این برنامه حاضر شدیم.» سیدعبدا... ارجائی بیان می‌کند: «ما صدای همه را می‌شنویم، اما فرمان دست شورای شهر است و زمانی‌که شورا دستور داده است شیب خدمت به‌سمت حاشیه شهر باشد، ما نیز در این راستا عمل می‌کنیم.»

ناصحی: به‌دنبال رشد و پیشرفت ورزش هستیم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس یکی‌دیگر از حاضران در مراسم است که با اشاره به افتتاح سه پروژه ورزشی در منطقه پنجتن مشهد، اذعان کرد: «شهروندان عزیز مشهدی بدانند که از این‌دست کار‌ها به تواتر و متعدد در حاشیه شهر انجام خواهد شد.»

ناصحی با بیان اینکه امروز با مسئله و معضل اساسی اجتماعی به‌نام «معتادان متجاهر» روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: «این موضوع درحدی در این سال‌ها فراموش شده است که امروز حتی سالن‌های ورزشی شهرداری به سامان‌دهی این افراد اختصاص یافته است؛ زیرساختی که باید به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اختصاص یابد.» وی از برنامه مدیریت شهری برای شناسایی استعداد‌های ساکن در حاشیه شهر و ارتقا و به‌فعلیت‌رساندن توانمندی آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: «این برنامه‌ها برای هشت پهنه شهری برنامه‌ریزی شده‌اند تا با مشارکت پیش‌کسوتان ورزشی و استعدادیابی جوانان، باعث نشاط و رشد و پیشرفت ورزش در حوزه‌های مختلف شویم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->